Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Co wchodzi w skład obowiązków biura rachunkowego?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Mając zamiar założyć biuro rachunkowe trzeba uzyskać certyfikat Ministra Finansów albo przyjąć do pracy osobę, która posiada taki certyfikat. Wymagania, jakie powinno się realizować otwierając taką działalność, są konkretnie opisane i wygórowane. Czy tylko w tej sprawie mogą zaistnieć niedogodności? Jakie zadania musi wykonywać biuro rachunkowe?

Do zadań zakładu prowadzącego księgowość innych podmiotów należy m.in.:

– oszacowanie dóbr materialnych,

– przygotowania raportów finansowych,

– wykonywanie okresowych zestawień stanu magazynowego,

– prowadzenie ewidencji ksiąg rachunkowych opierając się na uzyskanych dokumentów,

– archiwizacja zaświadczeń księgowych i innych dokumentów zawartych w ustawach.

Otrzymanie licencji Ministra Finansów i umieszczenie w wykazie biegłych rewidentów uprawnia do prowadzenia pełnej księgowości, ale również zobowiązuje do ponoszenia odpowiedzialności prawnej. W następstwie błędów, niestosowania się do przepisów oraz wszelkich braków to biuro rachunkowe uiszcza koszty nadanych kar.

Paula Honc
www.bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *