Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Czy można reklamować meble?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Każdy konsument, który dokonał zakupu wybranego towaru ma prawo do reklamacji. Oczywiście podstawą jest pilnowanie wyznaczonego terminu przeznaczonego na wnoszenie skarg i nieprawidłowości. Jakie wytyczne stosowane są w branży meblowej? Ile czasu ma nabywca mebli na ich reklamowanie?

Wedle obecnie działającego prawa każdy klient, który kupuje w sklepie meblowym ma możliwość reklamowania otrzymanego towaru. Aczkolwiek należy pamiętać, aby dokonać tego w odpowiednim czasie. Zazwyczaj o procedurach powinien informować sprzedawca oraz ustalić co zrobić w sytuacji błędnego zakupu.

Według standardowych przepisów maksymalny czas na reklamowanie mebli nie może przekraczać 60 dni (czyli do 2 miesięcy). W wielu przypadkach okres ten jest bardzo przestrzegany i nie może być przedłużany.

Wstępem do reklamowania mebli jest paragon lub faktura, gdzie wyraźnie widoczna jest data dokonania transakcji. Jest to pierwszy etap weryfikowania prawa do zgłaszania roszczeń. Jeśli sprzedający stwierdzi, że wyznaczony termin nie nie minął przyjmie uwagi i prześle je do centrali. Rozpatrzenie sprawy to rzecz indywidualna i w każdym salonie meblowy przebiega inaczej.

Justyna Błahut
www.bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *