Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Czy można uzyskać odszkodowanie za brak poprawnego świadectwa pracy?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Po ukończeniu stosunku pracy pracodawca ma obowiązek przekazania pracownikowi świadectwa pracy. Zgodnie z przepisami prawa pracy pracownik ma prawo żądać od pracodawcy naprawienia straty na skutek niewydania świadectwa pracy na czas lub wydania go w nieodpowiedniej formie.

Roszczeniem tym jest rekompensata w postaci zapłaty wynagrodzenia za okres, w którym pracownik przebywał bez zatrudnienia z powodu braku otrzymania świadectwa, nie dłuższy jedna niż 6 tygodni.

Wstąpienie pracownika na drogę sądową musi być poparte występowaniem trzech wymogów:

– niewydanie lub wydanie błędnego świadectwa pracy,

– poniesienie szkody przez zatrudnionego,

– istnienie relacji przyczynowej pomiędzy niewydaniem świadectwa a pozostawaniem bez pracy.

Udowodnienie szkody oraz związku przyczynowego pozostawione jest po stronie pracownika. Odszkodowanie przysługuje pracownikowi tylko wtedy, gdy w rezultacie nieotrzymania świadectwa pracy był on bez nowej pracy, mimo że podejmował starania w tym kierunku i potrafi to umotywować.

Joanna Walerowicz
www.bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *