Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Gadżety reklamowe – skuteczny nośnik reklamy

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

gadzety-reklamowePonad 80% przedsiębiorców ankietowanych na potrzeby badania, przeprowadzanego przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, uznaje upominki i gadżety reklamowe za skuteczny nośnik reklamy. Niemal 84% respondentów zadeklarowało wykorzystywanie artykułów reklamowych w celu kształtowania wizerunku firmy.

Każdy, kto sądzi, że era gadżetów ma się ku schyłkowi – jest w błędzie. Przedsiębiorcy wciąż chętnie wykorzystują gadżety, uznając je za jedną z najlepszych form reklamy bezpośredniej, dostrzegając w nich potencjał PR-owy i nieodłączną składową identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.

Jakie gadżety, produkty reklamowe?

Wybór gadżetów jest przeogromny. Znakowanie (grafiki, logotypy, slogany) można w tej chwili wykonać na praktycznie każdym produkcie, więc ta forma reklamy ma nieograniczone możliwości. Wybierając gadżety, firmy kierują się przede wszystkim ich ceną i jakością (odpowiednio 79,03% i 70,97% respondentów ankiety PIAP).  Nie bez znaczenia jest ich wygląd – to kryterium ważne dla 62,9% ankietowanych, oraz funkcjonalność, którą wnikliwie ocenia aż 58,06% firm. Mniejsze znaczenie ma marka i miejsce produkcji gadżetów (odpowiednio 3,23% i 4,84% przedsiębiorców wskazało na ich znaczenie).

A jakiego rodzaju gadżety kupowane są najchętniej?

Artykuły biurowe

Aż 57,14% firm kupuje przede wszystkim artykuły biurowe z długopisami reklamowymi włącznie. Wygląda na to, że mimo bardzo małej powierzchni reklamowej są one uznawane za nadzwyczaj skuteczne. Wpływ na taką sytuację może mieć fakt, iż jest to reklama tania i wszechobecna. Długopisy i artykuły biurowe są tanie i używane w wielu sytuacjach, co oznacza, że potencjalny klient ma do czynienia z reklamą non stop.

Ceramika, kubki termiczne, szklanki, kieliszki

Sprawdzonym i popularnym gadżetem reklamowym są też wyroby szklane i ceramiczne. Kupuje je 20,63% ankietowanych przez PIAP. Te proste naczynia stanowią nieodłączną część marketingu bezpośredniego dla firm oferujących dowolne produkty. Zazwyczaj rozdawane są jako gratisy, dołączane do większych zamówień. Są też używane w przestrzeni firmowej. To sprawdzone rozwiązanie, które pozytywnie wpływa na wielkość sprzedaży.

Kalendarze

Kupuje je niemal połowa respondentów. Są funkcjonalne i praktyczne, co niewątpliwie decyduje o ich przydatności. Zaletą kalendarzy jest też fakt, iż stosunek ceny gadżetu do trwałości jest naprawdę niewielki. Ceny kalendarzy są dość zróżnicowane, jednakże przy masowych zleceniach koszt jednostkowy jest niewielki, a okres użytkowania? To przynajmniej 1 rok.

Tekstylia reklamowe

Kupuje je 12,7 respondentów. Koszulki i inne ubrania z nadrukiem to gadżet o zróżnicowanej skuteczności. Wszystko zależy od typu koszulki, sposobu wykonania, wielkości nadruku i jakości tekstyliów. Odbiorcy lubią ten rodzaj gadżetów, gdyż są one niezwykle użyteczne. Z punktu widzenia przedsiębiorcy (firmy kupującej tekstylia reklamowe) odzież reklamowa może okazać się jednak zakupem ryzykownym. O ile nie będzie naprawdę funkcjonalna, estetyczna i dobra jakościowo – może wylądować na dnie szafy klienta, a to uniemożliwi jej spełnienie postawionego przed nią zadania. O jakość w tym przypadku należy szczególnie zadbać, bo jakość reklamowanego produktu (marki, firmy) może być oceniana przez pryzmat jakości gadżetu.

Źródło: PIAP-org.pl, artykuł przygotowany we współpracy z http://www.easyb2b.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *