Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Jak otrzymać świadczenie z polisy po stracie najbliższych

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Po śmierci bliskiej osoby rzadko zastanawiamy się nad kwestiami polisy ubezpieczeniowej. Żadne pieniądze nie zastąpią bowiem jej życia. Jednak wsparcie finansowe w tak trudnych chwilach będzie nieocenioną pomocą dla najbliższych. Świadczenie otrzyma osoba, która figuruje jako uposażona w umowie polisy ubezpieczeniowej zmarłego. Ekspert Expander Advisors tłumaczy, jakie kroki należy podjąć, aby je otrzymać i co stanie się, jeśli ubezpieczony nie wskazał uposażonych w polisie.

Decydująca się na ubezpieczenie na życie przy możemy wskazać uposażonych, czyli osoby, które w razie naszej śmierci otrzymają określoną kwotę pieniędzy od towarzystwa. Jeśli chcemy wskazać kilka osób to możemy określić, jaki procent sumy ubezpieczenia dostanie każda z nich. W przeciwnym razie kwota zostanie rozdzielona w równych częściach. Co ważne, ubezpieczony w każdym momencie może pisemnie zmienić uposażonych. Natomiast w przypadku, gdy nie ma wskazanych uposażonych, świadczenie przysługuje osobom, wskazanym w Ogólnych Warunkach Ubezpieczania, zgodnie z obowiązującym prawem spadkowym.

Jeśli jesteśmy uposażonym i chcemy otrzymać świadczenie po zmarłej osobie to powinniśmy przygotować kilka ważnych dokumentów. Pierwszym z nich jest aktualna polisa ubezpieczeniowa. Jeśli nie wiemy, gdzie znajduje się dokument, należy skontaktować się z agentem lub bezpośrednio z Towarzystwem, w którym nasz bliski miał umowę. Do zgłoszenia szkody należy również dołączyć akt zgonu ubezpieczonego (oryginalny lub kopię potwierdzoną notarialnie), kartę zgonu lub zaświadczenie lekarskie o przyczynie zgonu. Jeśli śmierć nastąpiła w wyniku nieszczęśliwego wypadku, zakład ubezpieczeń może poprosić o dokumenty dotyczące okoliczności tego wypadku. Często należy również wypełnić krótki formularz towarzystwa. Można go uzyskać w placówce, otrzymać od agenta ubezpieczeniowego lub pobrać ze strony internetowej.

Zakład ubezpieczeń jest zobowiązany do wypłaty świadczenia w terminie 30 dni od daty otrzymania pisemnego zgłoszenia roszczenia jednak w przypadku. Gdyby wyjaśnienie okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności nie było możliwe w tym czasie, świadczenie zostanie wypłacone w terminie 14 dni od dnia wyjaśnienia tych okoliczności.

Procedura uzyskiwania świadczenia nie jest skomplikowana i jeśli zbierzemy i dostarczymy komplet dokumentów wymaganych przez dane towarzystwo ubezpieczeniowe, nie powinna trwać długo.

Michał Piestrzyński

Specjalista ds. Produktów Inwestycyjnych i Ubezpieczeniowych

Expander Advisors

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *