Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Jak złożyć reklamację paczki odbieranej w paczkomacie?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Dokonując wyboru odbioru przesyłki polegającą na przywiezieniu jej przez kuriera domu klient uzyskuje szereg uprawnień. Ma bowiem możliwość zwrotu niekompletnej lub uszkodzonej przesyłki z powrotem do nadawcy. Co jednak, gdy zdecydujemy się na odbiór przesyłki w paczkomacie, a okaże się, że nie jest ona zgodna z naszymi oczekiwaniami?

W przypadku drugiej opcji otwarcie skrytki jest równoznaczne z pokwitowaniem jej odbioru, jednocześnie nie mamy możliwości jej wcześniejszego obejrzenia. Warto wiedzieć, co powinniśmy zrobić jeśli będziemy chcieli od razu złożyć reklamację. W takiej sytuacji należy zastosować się regulaminu operatora.  Przedstawię to na przykładzie największego w Polsce operatora oferującego usługę paczkomatów – InPost. Według jednego z zapisów obowiązującego Regulaminu świadczenia Usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o reklamację można złożyć bezpośrednio przy skrytce, do której włożono przesyłkę.

Aby to zrobić, należy pozostawić nieotwartą przesyłkę i postępować zgodnie z instrukcjami pokazywanymi na ekranie paczkomatu. Wybierając właściwą opcję odbiorca ponownie umieszcza przesyłkę w skrytce zostawiając ją do dyspozycji operatora. Formularz reklamacyjny zostanie przesłany na skrzynkę mailową odbiorcy, który jest zobowiązany wypełnić go w terminie 14 dni. W przypadku, gdy klient nie wypełni formularza w wyznaczonym terminie, przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy. Po przyjęciu reklamacji operator komisyjnie otwiera przesyłkę i sporządza stosowny protokół. Do momentu zgłoszenia reklamacji odbiorca może odebrać przesyłkę w oddziale. Na tej podstawie operator stwierdza zasadność reklamacji lub daje odpowiedź odmowną.

W sytuacji, gdy klient zauważy uszkodzenie przesyłki już domu, wówczas powinien udać się do oddziału InPost w celu spisania protokołu. Wówczas na ekranie paczkomatu należy wybrać opcję „Mam uwagi do paczki” i umieścić przesyłkę w skrytce, aby możliwe było sprawdzenie zgłoszenia. Tak jak w poprzedniej opcji na skrzynki mailowej wysyłany jest formularz reklamacyjny, który należy wypełnić, aby skarga była oficjalnie złożona.

Joanna Walerowicz

limetka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *