Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Jak znaleźć dobre miejsce na biuro?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

142191442949740000Żeby znaleźć dobre miejsce na biuro, dobrze jest posłużyć się listą najważniejszych cech, które powinny wyróżniać budynek.

Słowem klucz jest w tym przypadku checklista. Żeby wybrać najlepsze miejsce na firmowe biuro warto po kolei odhaczać wszystkie najważniejsze cechy, którymi powinno się charakteryzować. Takie metodyczne podejście do sprawy jest gwarancją, że nic nie zostanie pominięte. Oto kilka propozycji tego, co na takiej checkliście powinno się znaleźć.

Dobry dojazd i parkowanie

To podstawa. Oczywiście, każdy zarządca będzie twierdził, że do biur w jego budynku dostać się można niezwykle szybko. Warto jednak nieco odczarować te przymiotniki i rzucić okiem na konkrety. Kategoria dojazd powinna na naszej checkliście rozwinąć się do kilku podpunktów.

Pierwszym może być strefa płatnego parkowania. Jeśli budynek się w niej znajduje, dojazd będzie utrudniony a parkowanie drogie. Jak na to zareagują klienci? Co zrobią pracownicy?

Kolejną sprawą może być przystanek autobusowy. Czy jest w sąsiedztwie? Czy odjeżdża z niego wystarczająco dużo linii, które docierają do różnych części miasta? Trzeba to wszystko sprawdzić.

Jest oczywiście także kwestia parkowania. Na checkliście powinien więc znaleźć się punkt: parking dla pracowników i kontrahentów. Może mieć kilka miejsc dla wybranych, może być podziemny a może być dostępny dla każdego. Im łatwiej zaparkować, tym lepiej.

Jakość powierzchni biurowej

W opisach ofert wielkich firm spotkać można często kategorie biurowców. Te oznaczone literą A są najbardziej reprezentatywne, świetnie wyposażone i nowoczesne. Ale też – drogie. W biurowcach klasy B spełnione są podstawowe standardy. Dobra lokalizacja, niezłe wyposażenie. Ceny przystępne. Biurowce klasy C znajdują się zwykle na obrzeżach, są gorzej wyposażone, często wymagają remontów. Są jednak także niedrogie, co dla wielu firm może być zaletą.

Wydaje się, że z punktu widzenia przeciętnej firmy optymalny będzie standard biurowca klasy B. Warto więc na checkliście wpisać takie kategorie, jak nowoczesne systemy ogrzewania i klimatyzacji, możliwość łatwego kształtowania planu biura, dobre oświetlenie światłem dziennym czy dobre okablowanie i sieci teleinformatyczne.

Dobry biurowiec powinien także oferować przynajmniej dwóch operatorów telefonicznych i internetowych do wyboru. A także wieloźródłowe zasilanie, które w sytuacji kryzysowej automatycznie się przełącza.

Otoczenie budynku

Jak już zostało powiedziane, lokalizacja ma spore znaczenie. Nie tylko ze względu na dojazd czy parkowanie, ale także dlatego, że biurowce wpisują się w jakiś kontekst. Warto więc umieścić na liście kategorię otoczenia budynku.

Można w niej umieścić takie elementy, jak lokale usługowe w najbliższej okolicy (choćby sklepy, restauracje czy kawiarnie), pocztę (przecież skądś trzeba nadawać wszystkie przesyłki!) oraz inne biurowce. Tak uzupełniona lista może wymagać jeszcze jakiś dodatków, w końcu każdy ma swoje indywidualne wymagania, powinna jednak być dobrą podstawą do podjęcia decyzji.

Autor artykułu
Artykuł powstał we współpracy z GTB Metropolis Sp. z o.o.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *