Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Jakie elementy powinien zawierać biznesplan?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Decydując się na założenie działalności gospodarczej w postaci biura pośrednictwa finansowego duże znaczenie ma przygotowanie dobrego biznesplanu, ponieważ w prowadząc działalność to my będziemy pomagali swoim klientom w sporządzeniu biznesplanów.

Definiując najprościej, biznesplan jest to przeanalizowanie biznesu w zakresie opłacalności w danym okresie czasu. Powinno się pamiętać, że jest on jedynie prognozą, której trafność zależna jest od wielu czynników. W przypadku działalności, która polega na pośredniczeniu w udzielaniu kredytów czy pożyczek tych czynników jest bardzo wiele. Przede wszystkim ważne jest czy rozpoczynający pośrednik finansowy ma sieć odpowiednich kontaktów czy też musi sobie na nią zasłużyć. Ważna jest też polityka finansowa banków, ponieważ jeżeli będzie ona za bardzo surowa klient nie otrzyma kredytu a pośrednik prowizji.

Zanim rozpoczniemy konstruowanie biznesplanu warto dojść do tego, w jakim celu ma on być przygotowany. Jeżeli jest to żądanie banku lub innej instytucji finansowej warto zasięgnąć informacji czy nie ma jakichś innych wymogów, co do formuły biznesplanu. Cechy, jakie powinny charakteryzować dobry biznes plan to zwięzłość, realizm i logika.

W przypadku działalności pośrednictwa finansowego, powinien on posiadać w pierwszej kolejności opis działalności i cel jej rozpoczęcia. Następnie powinno się zamieścić w nim informacje dotyczące rynku branżowego w okolicy, w której planowane jest otwarcie firmy oraz opis nabywcy danej usługi. W dalszej części powinny być zamieszczone dane dotyczące zatrudnienia, planowanych kosztów początkowych i planowanych kosztów miesięcznych. Kolejne informacje powinny dotyczyć technik reklamy naszej firmy oraz dokonanie analizy SWOT, czyli silnych i słabych stron.

Joanna Walerowicz
www.bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *