Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Jakie są prawa konsumenta w zakresie wymiany towaru?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Podczas reklamacji konsumenci mogą skorzystać z dwóch uprawnień: nieodpłatna wymiana zdefektowanego towaru lub bezpłatna naprawa.

Uprawnienia konsumentów zapisane są w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z nimi w przypadku niezgodności towaru z umową konsument ma prawo złożyć reklamację i sprecyzować swoje żądanie. Ma on wybór dwóch rozwiązań.

Wbrew częstym opiniom nie można od razu domagać się oddania pieniędzy, jako skutek odstąpienia od umowy. Takie odstąpienie jest do zrealizowania, gdy uczynienie zadość reklamacji nie jest do zrealizowania, wymaga zbyt dużych nakładów pieniężnych lub, gdy sprzedawca nie zakończy sprawy w odpowiednim czasie.

Dylematy pojawiają się, jeżeli chodzi o umożliwienie wymiany produktu, a zwłaszcza obuwia. Czy sprzedawca może zmusić konsumenta do wymiany obuwia na odmienny model? Odpowiedź brzmi: nie. Wymiana towaru odnosi się do tego samego produktu, a przyjęcie innego modelu może mieć miejsce tylko za zgodą konsumenta. Sprzedawca nie może nas do tego przymuszać. A co, jeśli innej pary naszych butów już nie ma? Wtedy powstaje zdarzenie niemożności spełnienia żądania reklamacyjnego i jest to także podstawa do odstąpienia od umowy.

Joanna Walerowicz
www.bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *