Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Kto powinien przekazać na informacje o możliwości reklamacji?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Spółki, szczególnie te zajmujące się sprzedażą, robią prezentacje swoich usług. Podczas takich przedsięwzięć bardzo często znajdują się osoby, które płacą za dane produkty. Jakie prawa ma nabywca w przypadku takiej formy zakupu?

Prezentacje są często traktowane, jako forma działalności poza lokalizacją firmy i podlegają regule o specyficznej asekuracji konsumentów. Oznacza to, iż nabywca ma prawo oddać treść zakupu w ciągu 10 dni, bez konieczności opisywania powodu. Rozwiązanie umowy z usługodawcą wymaga jednak pisemnego formularza zainteresowanego. Prawo nie przewiduje kar za zerwanie umowy w wcześniejszym czasie.

Nie każdy konsument wie, iż w trakcie zakupu w dniu promowania oferty konkretnego działacza gospodarczego, ma on obowiązek przekazania informacji o możliwości zwrotu przedmiotu umowy i przekazania nam kopii formularza zrywającego porozumienie. Gdy zainteresowany nie wiedział o możliwości anulowania współpracy, może to wykonać do 10 dnia od pozyskania takiej informacji, jednak nie dłużej niż od 90 dni użytkowania produktu.

Ten tryb rozwiązywania umów konsumenckich utworzonych podczas promocji jest legalny w przypadku kupna na raty. Wtedy przedsiębiorca powinien oddać klientowi wszelkie koszty poniesione z tytułu zawarcia takiego porozumienia.

Ewelina Uroda
www.bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *