Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Kto zabezpiecza dowody wypadku w pracy?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

W każdym zakładzie pracy zdarzają się wypadki. Czasem zawini człowiek, innym razem maszyna. Kodeks Pracy dokładnie określa obowiązki wszystkich zaangażowanych w sytuacji zaistnienia takiego incydentu.

Za wypadek w pracy uznaje się nieprzewidziane zdarzenie, którego wynikiem jest naruszenie zdrowia, złamanie bądź śmierć pracownika. Mamy tu na myśli incydent podczas:

– wykonywania przez podwładnego obowiązków scharakteryzowanych w porozumieniu o pracę,

– przebywania do dyspozycji pracodawcy i działań na jego dobro, nawet bez nakazu,

– przemieszczania się na trasie pomiędzy miejscem zamieszkania podwładnego, a zakładem pracy.

Jeśli wypadek będzie miał miejsce, pracodawca jest zobowiązany:

– zlikwidować stan zagrożenia kolejnym wypadkiem,

– przeprowadzić działania w ramach pierwszej pomocy potrzebującym,

– opisać przyczynę zaistniałej katastrofy,

– wprowadzić środki mające na celu zabezpieczenie pracowników przed następnym tego rodzaju zdarzeniem.

W związku z koniecznością zachowania dowodów zdarzenia, przedsiębiorca musi uchronić miejsce wypadku przed działaniem osób niepowołanych i uniemożliwić zmianę położenia poszczególnych maszyn.

Ustalenie przyczyny incydentu jest istotne, zarówno dla ofiary w ramach jej odszkodowania i biznesmena w zakresie możliwości otrzymania wypłaty polisy od agencji ubezpieczeniowej.

Ewelina Uroda
www.bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *