Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Na czym polega działanie call center?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

exchange-of-information-231629_1280-1W Polsce centra telefoniczne, czyli call center są mocno rozwinięte. Obsługują one firmy z całego świata, między innymi z Rosji, Niemiec czy Wielkiej Brytanii. Na czym polega działanie takiego centrum telefonicznego? Czy jest to wyłącznie odbieranie połączeń  telefonicznych?

Polska europejskim call center

Call center są telefonicznymi centrami obsługi klienta, które czynne są niejednokrotnie całą dobę. Rozwiązują one problemy klientów, obsługują system gwarancji produktowej wielkich marek, prowadzą aktywne działania telemarketingowe i inne. Pracownicy call center przez cały czas swojej pracy pozostają do dyspozycji osób dzwoniących, a ci niestety nie zawsze są nastawieni do nich przyjaźnie, zwłaszcza, jeśli firma nie uznała im reklamacji, choć ich zdaniem były podstawy do tego.

Osoby, które pracują w call center od lat przyznają, że jest to bardzo wyczerpująca praca, do której nie każdy się nadaje. Trzeba być dyplomatycznym, stanowczym, przekonującym i wiedzieć, jak uspokoić niekiedy wściekłych klientów. Niemniej, polscy pracownicy centrum telefonicznej obsługi klienta doskonale dają sobie radę nawet z problematycznymi klientami. Dzięki temu Polska jest konkurencją dla niemieckiego rynku call center. Polacy obsługują klientów niemiecko, rosyjsko, angielsko i słowackojęzycznych. To tylko ułamek tego prężnie rozwijającego się rynku.

System pracy

Pod względem technicznym call center musi siłą rzeczy korzystać z telefonii. Nie musi to być jednak tradycyjna telefonia stacjonarna, zwłaszcza, że koszty takich rozmów prowadzonych intensywnie każdego dnia, przez kilkudziesięciu konsultantów na raz, byłyby horrendalnie wysokie.

Nowoczesne centra telefonicznej obsługi klienta mogą skorzystać z telefonii VoIP, czyli „Voice over Internet Protocal”. Jest to telefonia internetowa, która pozwala na wykonywanie połączeń głosowych przez internet. Potrzebne są do tego telefony IP, smartfony wyposażone w aplikację mobilną lub też standardowe aparaty telefoniczne z bramką VoIP. Oczywiście, konieczne jest też podłączenie do sieci internetowej. Systemy call center opierające się na telefonii internetowej pozwalają na minimalizowanie kosztów połączeń, a dzwoniący do call center klienci nadal mogą wybierać ten sam numer telefonu, co dotychczas. Usługodawcy na polskim rynku, w tym m.in. firma Datera oferują bardzo niskie koszty połączeń krajowych i zagranicznych w ramach telefonii VoIP oraz funkcjonalne, wirtualne systemy call center oraz contact center, które usprawniają działanie firm funkcjonujących w różnych branżach działalności gospodarczej.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *