Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Niech Twoja reklama przemówi – wydruk w 3D

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

3d printer lettering with fragment of the machine, isolated on a white background

3d printer lettering with fragment of the machine, isolated on a white background

Bez względu na dziedzinę gospodarki, w której działamy, aby odnieść sukces musimy pamiętać o ciągłym rozwoju i reklamie. Warto jednak wiedzieć, że w dobie postępującej mediatyzacji i ciągłej ewolucji potrzeb klientów to nie jedyne warunki stanowiące o sukcesie firmy – dzisiaj każdy biznes musi mieć swoje miejsce w sieci oraz prowadzić aktywny dialog z klientem za pomocą social mediów. Konieczne są działania w zgodzie z CSR (pl.: społeczną odpowiedzialnością biznesu), na którą składa się troska o środowisko, świadoma produkcja, godne traktowanie pracowników i równouprawnienie. Także reklama na przestrzeni lat ewoluowała. Ludzi nie interesują już stare formy – przyciągają ich marki, które potrafią utożsamić swój produkt z emocjami, tym samym identyfikując się z klientami bardziej niż kiedykolwiek. To rodzi potrzebę poszukiwania przez przedsiębiorców nowych, ciekawych i bardziej kreatywnych sposobów na przekonanie do siebie rynku. Idealnym rozwiązaniem może być zastosowanie druku 3D.

Krajowe i międzynarodowe rynki mają przesyt różnego rodzaju produktami niemal z każdej dziedziny gospodarki – to oznacza ogromną konkurencję, a więc konieczność zastosowania skutecznych form reklamy. Skuteczna reklama to taka, która zapadnie w pamięć, a umówmy się, kto z nas zwraca uwagę na kolejny spot czy plakat z hasłami „najlepszy”, „najbardziej skuteczny”, „najnowszy”, „najszybsza obsługa” itd.? Sami przechodzimy obok takich haseł obojętnie, więc nie dziwmy się, jeśli i nasza reklama w podobnym tonie nie przynosi efektów. Dzisiaj liczy się świeżość, wyjście do klienta, kreatywność i emocje: zauważmy, że marki, które mogą pochwalić się najlepszym na świecie PR-em wraz z produktem starają się sprzedawać określone uczucia i skojarzenia wpisujące się w ich wizerunek. Idealnym przykładem jest czekolada Milka, która natychmiast kojarzy nam się z delikatnością lub Apple – z artyzmem, designem i ideą. We wszystkie te czynniki doskonale wpisuje się wydruk 3D, bardzo popularny w wielu dziedzinach, m.in. w reklamie – przekonuje specjalista z Drukarni Kolumb.

Na rynku działają urządzenia, które mogą, w zależności od rodzaju, „drukować” z niemalże każdego materiału (plastik, drewno itd.). W reklamie taki wydruk daje ogromne pole do popisu i duże szanse na to, że to właśnie nasza firma zostanie zapamiętana na przepełnionym rynku. Niektóre marki zdały sobie z tego sprawę dużo wcześniej – Nokia wprowadzając na rynek Lumię 835, w dniu premiery oferowała klientom, którzy zakupili smartfona, zaprojektowanie i wydruk własnej spersonalizowanej obudowy. Coca-Cola poszła jeszcze dalej – zwycięzcy jednego z konkursów dostawali zaproszenie do jednej z fabryk i poddanie się skanowi całego ciała, celem stworzenia w 3D miniaturowej figurki samego siebie, czyli (z ang. Mini Me) Kto by się nie zainteresował udziałem w takim konkursie?

Powyższe przykłady zostały zrealizowane przez firmy, które mogą pochwalić się najlepiej prowadzonym na rynku PR-em, są zatem doskonałą formą inspiracji. Nikt oczywiście nie wymaga od nas skanowania i drukowania w 3D klientów, mało które przedsiębiorstwo działające lokalnie lub na skalę krajową byłoby stać na taką formę promocji. Dobrym pomysłem na zrobienie wrażenia dużo tańszym kosztem będą gadżety promocyjne rozdawane w ramach akcji marketingowych lub przy dokonaniu zakupów przez klienta np. breloczki, podstawki, zakładki itd. W kwestii zastosowania panuje pełna dowolność, która zależy głównie od naszego budżetu i wyobraźni. Interesująca będzie reklama 3D z logo firmy, dowolnym tekstem i dowolnymi przestrzennymi kształtami. Wydruki 3D to innowacyjny sposób, dzięki któremu nikt nie przejdzie obok naszej firmy obojętnie, zwłaszcza, że to forma reklamy wciąż rzadko spotykana w Polsce – podsumowuje specjalista z Drukarni Kolumb.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *