Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Od 2015 r. nie wszyscy przedsiębiorcy będą potrzebowali potwierdzenia rejestracji VAT

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Od następnego roku przedsiębiorcy, którzy nie potrzebują potwierdzenia rejestracji w zakresie VAT, zaoszczędzą 170 zł. Rząd wyszedł z inicjatywą zniesienia obowiązku posiadania takiego potwierdzenia.

Aktualnie przedsiębiorca będący obciążony obowiązkiem płacenia podatku VAT jest musi najpóźniej w dniu poprzedzającym termin rozpoczęcia sprzedaży towarów lub świadczenia usług opodatkowanych VAT dostarczyć do urzędu skarbowego formularz zgłoszeniowy VAT-R, który następnie zostaje potwierdzony. Oznacza to, że przedsiębiorca jest umieszczony w rejestrze jako płatnik VAT. Zdobycie takiego potwierdzenia wiąże się z kosztem opłaty skarbowej w kwocie 170 zł, którą trzeba zapłacić jeszcze zanim dokona się zgłoszenia rejestracyjnego.

Jednak nie każda osoba zakładająca własną firmę potrzebuje takiego potwierdzenia. Rząd wpadł zatem na pomysł, aby znieść obowiązek obligatoryjnego uzyskania potwierdzenia VAT-R. Zmiany opierałyby na tym, iż uzyskiwanie go miałoby następować wyłącznie na wniosek zainteresowanego. Modyfikacja przepisów w tym zakresie w ustawie VAT została zaakceptowana 10 czerwca przez rząd w ramach przygotowania projektu zmian ułatwiających prowadzenie biznesu. Chodzi przede wszystkim o obniżenie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem własnej firmy. Jednak na wejście w życie nowych regulacji trzeba jeszcze poczekać jakiś czas, bowiem przepisy te mają zacząć obowiązywać od stycznia 2015 roku.

Obowiązkiem złożenia wypełnionego wniosku VAT-R podlegają są nie tylko podatnicy zaczynający wykonywanie działań podlegających opodatkowaniu VAT. Należy również wiedzieć, że jakakolwiek zmiana danych w złożonym wcześniej formularzu wymaga zaktualizowania. Zgodnie z przepisami znajdującymi się w ustawie o podatku od towarów i usług, podatnik musi powiadomić o tych zmianach urząd skarbowy w ciągu 7 dni. W przeciwnym razie naczelnik urzędu skarbowego ma prawo, aby wykreślić z urzędu podatnika z rejestru.

Joanna Walerowicz

limetka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *