Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Po jakim czasie można usunąć wpis o ukaraniu pracownika z akt?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Okoliczności, w których pracodawca zastosował wobec pracownika karę w postaci nagany z wpisem do akt nie jest dla zatrudnionego dobra. Dlatego regulacje prawa pracy wprowadziły zasadę, zgodnie z którą po upływie określonego czasu, informacja o ukaraniu musi być wymazana z akt pracownika.

Kara uważana jest za niebyłą, a odpis zawiadamiający o jej zastosowaniu jest usuwany z akt pracownika po 12 miesiącach realizowania stosunku pracy w sposób nienaganny.

Okres roczny nie jest jednak obowiązkowy, ponieważ zgodnie z Kodeksem pracy zatrudniający może wymazać wpis z akt i uznać karę za niebyłą przed upływem tego terminu z własnej inicjatywy lub zaaprobuje wniosek zakładowej organizacji związkowej, która reprezentuje pracownika.

Pracodawca musi usunąć informacje o zastosowaniu kary z akt sprawy, jeżeli weźmie pod uwagę wszelkie za i przeciw, że została ona zastosowana z naruszeniem prawa lub sąd wyda orzeczenie o zrezygnowaniu z kary wobec zatrudnionego.

Joanna Walerowicz
www.bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *