Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Powierzchnia biurowa w prywatnym mieszkaniu

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Często występuje sytuacja, że przedsiębiorca prowadzi firmę we własnym mieszkaniu. Przyjmuje kontrahentów lub prowadzi biuro na określonej przestrzeni mieszkalnej. W związku z tym może on zaliczyć do kosztów podatkowych firmy część wydatków na dom. Dla każdego jest ważne zmniejszenie wydatków. Jak to zrobić?

Na wstępie trzeba wymierzyć powierzchnię potrzebną do prowadzenia firmy. Może to być konkretny metraż, ale też może być określone procentowo. Kolejnym krokiem jest wystosowanie oświadczenia z wiadomością, że przeznaczamy fragment mieszkania na powierzchnię biurową. Na koniec istotne jest poinformowanie Urzędu Skarbowego i Urzędu Miasta w celu wprowadzenia modyfikacji podatkowych w dokumentach.

Bez względu na sytuację należy złożyć uzasadnienie organom, dlaczego taka powierzchnia jest potrzebna. A wtedy pozostaje pamiętać o właściwym odprowadzaniu podatków.

Paula Honc
www.bweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *