Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Reklama zewnętrzna nie ustępuje internetowej

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Każdy przedsiębiorca prędzej czy później stoi przed dylematem – jak zareklamować swoje usługi lub towary? Nie wszystkich jednak stać na wysokobudżetową kampanię w radio czy telewizji. A w Internecie nie zawsze przebywa grupa docelowa. Nie oznacza to, że nie ma innych dróg dotarcia do masowego odbiorcy. Reklama zewnętrzna – bo o niej tu mowa – znana była już w starożytności i jest najbardziej rozpowszechnioną formą promocji. Wykorzystują ją zarówno wielkie zagraniczne koncerny (billboardy w całej Polsce), pani z warzywniaka (pięknie przyozdabiając szyld swojego sklepu), jak i osiedlowy fryzjer (oplakatowując całą dzielnicę).

Rzuć trochę światła na reklamę

Pytanie brzmi – skoro wszyscy ją stosują, jak się wyróżnić? Jak wybić się z jednolitej ściany plakatów, szyldów i kasetonów? Odpowiedź jest prosta – trzeba rzucić na nie trochę światła. Wśród reklam świetlnych popularnością cieszą się kasetony i reklamy na tablicach LED, które zajęły miejsce neonów, rozjaśniających przez wiele dziesięcioleci szarość Polski Ludowej.

Reklama zewnętrzna – z racji tego, że stała się elementem miejskiego krajobrazu – nie jest nachalną formą przekazywania treści reklamowych, po prostu towarzyszy człowiekowi w wędrówkach po mieście, urozmaica podróż autobusem. Z tego właśnie względu zdaje się być bardziej naturalną drogą dotarcia do odbiorcy, który nie musi buszować po sieci, ani włączać telewizora, aby natknąć się na reklamę. Ta naturalność występowania jest szalenie ważna – widać to choćby po reakcji użytkownika, który, otwierając stronę internetową, nierzadko się irytuje atakiem kolejnych reklamowych okien. Reklama zewnętrzna po prostu jest, nikomu nie wadzi, a mimo to oddziałuje nieustannie – 7 dni w tygodniu przez 24 godziny.

Tanie podświetlanie

Kasetony to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, nie dysponujących wielkim reklamowym budżetem. Sygnalizują potencjalnemu klientowi lokalizację firmy – są więc nastawione na pozyskanie grupy docelowej, określanej przez kryterium miejsca. Kasetony nie przyczyniają się do wytwarzania sztucznej potrzeby klienta, ale pokazują, gdzie w razie wypadku otrzyma pożądaną pomoc. Jeśli ktoś zgubił obcas albo poplamił sobie drogą marynarkę lub też chce zrobić zakupy – kasetony wskażą mu najbliższe i najbardziej odpowiednie do tego miejsce.

Na niekorzyść tej formy reklamy może paradoksalnie wpłynąć jej niska cena, która sprawia, że jest bardzo łatwo dostępna. Świecących kasetonów w krajobrazie miejskim jest coraz więcej, więc coraz trudniej skutecznie się wyróżnić.

LED przykuwa uwagę

O wiele lepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w reklamy LED. Działają one na podobnej zasadzie, co kasetony – również wskazują lokalizację firmy i ułatwiają dotarcie do niej. Są jednak o wiele bardziej funkcjonalne – ekran LEDowy, czyli nośnik, jest dopiero punktem wyjścia. Wszelkie treści bowiem można dowolnie modyfikować i zmieniać. W zależności od potrzeby istnieje możliwość dopasowania przekazu reklamowego do zaistniałej sytuacji. A więc nie dość, że LED wskazuje lokalizację przedsiębiorstwa, to jeszcze informuje o promocjach, cenach, godzinach otwarcia, czy telefonie kontaktowym. Słowem – o wszystkim, czego dusza zapragnie. Wszelkie treści bardzo łatwo da się połączyć z przykuwającą wzrok animacją, którą można samodzielnie wgrać przy pomocy USB do urządzenia.

Często stosowanym, niezwykle skutecznym zabiegiem, jest umieszczanie na tablicy LED oprócz komunikatu reklamowego zegara albo też temperatury powietrza. Daje to przechodniowi bardzo dobry pretekst, żeby zerknąć na świecący panel – w końcu każdy śpieszący się do pracy chce wiedzieć, czy nie spóźni się na tramwaj albo jaka aura będzie tego dnia. Poza tymi niezwykle istotnymi z punktu widzenia odbiorcy informacjami dociera do niego również treść naszych reklam.

Sprzedawaj więcej

Reklama outdoorowa znacznie wpływa na rozpoznawalność marki, a przez to pośrednio również na sprzedaż. Dotyczy to reklam świetlnych, a zwłaszcza tych umieszczanych na tablicach LED. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez POPAI (The Global Association for Marketing-at-Retail), który zajmuje się marketingiem w miejscu sprzedaży, używanie technologii LED przyczynia się przeciętnie do wzrostu sprzedaży o 10-12%. Może warto więc w dobie powszechnego zachwytu Internetem postawić na sprawdzoną, ale wciąż skuteczną reklamę zewnętrzną?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *