Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Skuteczna reklama? Postaw na banery reklamowe!

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

142576551073097500Spośród wielu form reklamy nadal najpopularniejszymi pozostają odmiany reklamy wielkoformatowej. Przyczyn takiego stanu jest wiele, a wśród nich najczęściej wymienia się aspekty związane z powszechną dostępnością tej formy reklamy, tanimi kosztami przygotowania, możliwością dotarcia do jak największej grupy odbiorców. Faktem jest, że reklama o powierzchni kilkudziesięciu metrów kwadratowych widoczna będzie ze sporej odległości, a jej odpowiednie umiejscowienie pozwoli uzyskać zadowalający efekt perswazyjny i reklamowy. Korzystanie z takich form reklamy wzmacnia też siłę oddziaływania poprzez budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Odbiór marki może następnie pośrednio wpływać na wzrost obrotów i liczby kontrahentów przedsiębiorstwa.

Z najciekawszym zjawiskiem z zakresu promocji i reklamy spotkamy się jednak obserwując banery reklamowe w Warszawie. Jak przystało na stolicę kraju, miasto o największej liczbie mieszkańców w Polsce, spotkać można tutaj wszelakie możliwe formy reklamy, nie wyłączając tradycyjnych outdoorowych reklam billboardowych, reklam wykonywanych przy użyciu siatki mesh, reklam przygotowywanych na różnych rodzajach folii, a także nowoczesnych form promocyjnych typu reklamy backlight i inne. Przechadzając się ulicami miasta będziemy w stanie zauważyć też, że nie w każdym przypadku umieszczona reklama realizować będzie zamierzenia reklamowanego podmiotu.

Dobra reklama, poza możliwością dotarcia do jak najszerszej grupy odbiorców, powinna charakteryzować się siłą oddziaływania dla pewnej ich grupy, która potencjalnie byłaby najbardziej zainteresowana skorzystaniem z oferowanych przez reklamujące się przedsiębiorstwo towarów i usług. Nie wystarczy więc postawić billboardu reklamowego gdziekolwiek. Powinno to być przemyślane miejsce, gdzie codziennie mijać ją będzie (a zarazem zauważać) wyznaczona przez specjalistów grupa docelowa. Łatwo to zauważyć na ulicach miasta – bardzo często reklamy produktów leczniczych znajdują się w bliskiej odległości od większych szpitali lub centrum leczniczych, reklamy związane z samochodami oraz usługami motoryzacyjnymi w przeważającej mierze umieszczane są przy często uczęszczanych trasach, nie zaś w centrach miast, w których siłą rzeczy ruch samochodowy jest ograniczony. Podobnie też – reklama kierowana w stronę młodzieży i studentów większe efekty przyniesie umieszczona w miejscu, gdzie spędzają oni swój czas (tj. w okolicy szkół, uczelni wyższych, a także punktów rozrywkowych), aniżeli np. przy lotniskach. Warto jednak zauważyć w tym miejscu, że istnieją też szczególnego rodzaju branże, w których określenie grupy docelowej będzie trudne, a nawet niemożliwe. Tak jest np. w przypadku muzeum lub teatrów.

Przyglądając się banerom reklamowym w Warszawie można też zauważyć, że prezentują one bardzo zróżnicowany poziom wizualny. Bez trudności można rozpoznać nośniki reklamowe zaprojektowane przez profesjonalistów – agencje reklamowe lub pracujących na zasadzie freelancingu grafików komputerowych. Na drugim biegunie znajdują się billboardy mniej atrakcyjnie graficznie, które pozostają często dziełem zatrudnionych w firmach pracowników, zgadzających się za dodatkowym wynagrodzeniem przygotować projekt reklamy. Warto pamiętać, że dobre wrażenie na potencjalnych klientach wywiera także sama treść reklamy, nie natomiast wyłącznie jej lokalizacja. Wypada więc wybrać interesujący projekt reklamowy z dobrym, zapadającym w pamięć i charakterystycznym hasłem reklamowym, które od razu skojarzone zostanie z prowadzonym przez nas przedsiębiorstwem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *