Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Social media- czy jeden kanał wystarczy do osiągnięcia sukcesu?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Otwierając firmę lub działalność, na pewno chcesz  osiągnąć rozgłos i rozpoznawalność. Oczywiście,  planując kampanię social media zazwyczaj skupiamy się jedynie na jednym kanale. To częsty błąd jaki popełniają właściciele firm, nie mający doświadczenia z mediami społecznościowymi. Jeśli jednak zaczerpniemy informacji w agencjach social media, dowiemy się, że potencjał leży w wielu dobrze skonfigurowanych i połączonych kanałach społecznościowych.

W dobie tak wielu kanałów do komunikacji, szkoda byłoby wykorzystywać tylko jeden z nich.

 Od czego zacząć?

Przygodę z social mediami warto zacząć od prowadzenia fanpage`a. Facebook jest chyba najlepiej znaną platformą większości użytkowników Internetu, a poruszanie się w nim jest dość intuicyjne. Możemy tworzyć posty, wrzucać ciekawe informacje oraz nowinki branżowe. Oprócz tego, Facebook dość dobrze radzi sobie z postami sprzedażowymi.

Prowadzenie fanpage na Facebooku wymaga jednak zaangażowania i regularności. Niestety, fani patrzą krytycznym okiem na profile, na których posty ukazują się rzadko i do tego nie nadążają za najnowszymi trendami.

Drugim kanałem, wartym naszego zainteresowania, jest z pewnością Instagram. Według badań zaangażowanie na Instagramie jest 15 razy większe niż na Facebooku ale..94% użytkowników Instagrama korzysta również z Facebooka ! Dlatego warto aby obie platformy były ze sobą spójne.

Jeśli uda nam się rozkręcić oba kanały możemy sięgnąć po reklamy Facebook Ads, które działają na obu platformach.

Co z innymi kanałami?

Facebook i Instargram to fundament naszej social medialnej siatki. Jeśli jednak pragniemy rozszerzyć swoje działania i chcemy zyskać uznanie w świecie branżowym, doskonałym narzędziem do tego będzie LinkedIn lub GoldenLine. Obie platformy zrzeszają firmy oraz różnego rodzaju specjalistów, którzy mogą wypowiadać się na branżowe tematy, publikować artykuły lub wymieniać się doświadczeniami.

W bardziej wizualnych kampaniach świetnie sprawdzi się Pinterest. Nadaje się on doskonale dla sklepów z ubraniami, butami i wszelkimi akcesoriami. Będzie też świetnym pomysłem dla branż, w których liczy się wygląd produktu.

Nowością jest także Snapchat, który od dłuższego czasu  zaprząta przestrzeń w social mediach. Niezwykle intrygujące narzędzie za pomocą którego możemy zobaczyć  filmiki i zdjęcia, znikające z naszych komunikatorów po kilku sekundach. Snapchat jest wykorzystywany we wszelkiego rodzaju kampaniach, które sprawdzają refleks i szybkość swoich fanów. Znikające kody rabatowe, filmiki ze wskazówkami czy zdjęcia  z zabawnymi tekstami sprawiają, że ludzie chcą reagować i łapać nieuchwytne snapy.

Siła drzemie w jakości a nie ilości.

Pamiętajmy jednak, że nie o ilość tu chodzi a o jakość. Jeśli planujemy strategię PR-ową lub marketngową, lepiej skupić się na początku na jednym lub dwóch kanałach: dopieszczając je treścią i grafiką, zamiast zakładać konta na każdej możliwej platformie społecznościowej i wrzucając posty z przypadku.

Nasi przyszli fani i followersi są wymagającą publiką: szybko lubią ale i szybko hejtują. Doceńmy ich, a wtedy oni docenią nas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *