Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Wynajem biura w Warszawie – co warto wiedzieć?

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

141267871773531000W centrum czy na peryferiach? Decydując się na wybór odpowiedniej lokalizacji dla swojego biura, przedsiębiorca musi uwzględnić wiele czynników.

 

Najważniejszy będzie oczywiście charakter samej działalności gospodarczej. Jeśli mówimy o handlu hurtowym, znaczenie ma zarówno samo biuro, jak i odpowiednia przestrzeń magazynowa, a także plac manewrowy dla pojazdów czy parking. Tego typu obiekty oczywiście trudno wynająć w ścisłym centrum Warszawy, gdzie dominuje zabudowa typowo biurowa, nie magazynowa. To samo można powiedzieć o działalności produkcyjnej. Prowadzenie biura i magazynu w różnych lokalizacjach może stwarzać pewne uciążliwości, choć część przedsiębiorców, zwłaszcza prowadzących duże firmy, decyduje się na takie rozwiązanie. Powodem jest zarówno prestiż, który wynika z posiadania biura w ścisłym centrum miasta, jak i udogodnienia dla klienta związane z dojazdem.

To oczywiste, że prowadzenie biura w centrum wiąże się z ponoszeniem większych kosztów niż w przypadku wynajmu powierzchni biurowej w peryferyjnych dzielnicach. Mali i średni przedsiębiorcy, którym przede wszystkim zależy na oszczędnościach, decydują się raczej na wynajem biur poza ścisłym centrum Warszawy. Początkujący przedsiębiorcy, którzy nie potrzebują dużej powierzchni biurowej (np. usługi księgowe, doradcy podatkowi), mogą wynająć niewielkie pomieszczenia w biurowcach, w prestiżowych dzielnicach. Wystarczy w tym celu wpisać w wyszukiwarkę internetową frazę: biuro wynajem Warszawa i poszukać odpowiedniej opcji. Planując wynajem biura, trzeba uwzględniać profil potencjalnego klienta. Na przykład, w przypadku kancelarii prawnych korzystniejsza będzie lokalizacja w centrum miasta.

 

Wirtualne biuro – czy to ma sens?

Prowadzenie działalności biurowej nie musi oznaczać stałej obecności w biurze. Dotyczy to początkujących przedsiębiorców, ale także zagranicznych kontrahentów, którzy na co dzień nie potrzebują powierzchni biurowej. Niektóre firmy działają poza Warszawą, jednak zależy im na tym, by mieć tam swoje biuro. Ciekawym rozwiązaniem, które oferuje firma Dago Centrum, jest udostępnienie wirtualnego biura. Co to oznacza? Przedsiębiorca może się posługiwać adresem w prestiżowej dzielnicy Warszawy do celów rejestracyjnych i marketingowych. DAGO Centrum zapewnia również obsługę korespondencji, pośredniczy w organizowaniu spotkań i gwarantuje profesjonalny kontakt z klientami. Jeszcze inną ofertą jest krótkotrwały wynajem komfortowej powierzchni biurowej na dni lub nawet godziny. Na pewno jest to tańsza opcja niż wynajęcie stacjonarnego biura w prestiżowej dzielnicy Warszawy.

 

Przede wszystkim zdrowy rozsądek…

Wydaje się, że to rada dla początkujących przedsiębiorców, ale wszyscy powinni z niej korzystać. Warto się zastanowić, czy rzeczywiście potrzebujemy przestronnego biura w prestiżowej dzielnicy Warszawy. Może wystarczy niewielkie pomieszczenie w dobrej lokalizacji albo duże biuro w dzielnicy odleglejszej od centrum? Te dylematy każdy przedsiębiorca musi już rozstrzygnąć we własnym zakresie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *