Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Zawsze przydatne upominki firmowe

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

141440518704647700Sposobów na promocję firmy jest bardzo wiele, jednak wybór odpowiedniej z nich zależy od rozmaitych czynników, wśród których niebagatelną rolę odgrywają kwestie finansowe. Nie każde przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na bardzo kosztowną kampanię prasową, nie wspominając już o horrendalnie drogich reklamach telewizyjnych, na które stać tylko potężne koncerny.

 

Konieczna strategia promocyjna

Promocja firmy nie powinna być dziełem przypadku i polegać na podejmowanych doraźnie, chaotycznych działaniach. Każde, nawet najmniejsze przedsiębiorstwo, musi wypracować specjalną, adekwatną do swoich potrzeb i możliwości, strategię marketingową i realizować wynikające z niej zadania, bez względu na to, czy będzie to rozdawanie upominków firmowych, czy branżowa konferencja lub targi.

Przedsiębiorca nie musi zresztą ani korzystać wyłącznie z stereotypowych rozwiązań stosowanych przez wszystkich, do których należą na przykład gadżety czy upominki firmowe rozdawane klientom, ani też ograniczać się wyłącznie do jednego sposobu promowania firmy. Wręcz przeciwnie, kampania marketingowa powinna obejmować różne formy działania, a im więcej oryginalnych, autorskich pomysłów, tym lepiej.

Drobne gadżety są także skuteczne

Ponieważ dzisiaj najważniejszą dla każdego wytwórcy kwestią jest sprzedaż jego produktów bądź usług, głównym zadaniem marketingowym jest z jednej strony zdobycie jak najszerszej grupy odbiorców, z drugiej zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, co również znacznie przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Udział w różnego rodzaju targach, konferencjach, warsztatach także pozytywnie wpływa promocję w branży. Duże znaczenie ma oczywiście reklama, począwszy od internetowej, aż do bezpośredniej.

Drobne przedmioty codziennego użytku jako upominki firmowe wręczane przy wspomnianych okazjach, nie powinny być w żadnym wypadku lekceważone jako metoda promocyjna. Okazują się bowiem bardzo skuteczne, informując potencjalnego klienta o istnieniu firmy i powodując, że jej nazwa i logo zapadnie im w pamięć. Istotny jest naturalnie rodzaj i jakość oferowanego gadżetu, ale równie ważna jest zachęta do kontaktu z daną firmą, czemu ma służyć wręczony upominek.

Jaki upominek dla kogo?

Jeśli chodzi o rodzaj oferowanych upominków firmowych, to powinny być one zróżnicowane w zależności od rodzaju i liczby klientów, do których chcemy w ten sposób trafić. Przy okazji targów, festynów, imprez promocyjnych rozdajemy na ogół drobne przedmioty, w postaci kubków, długopisów, breloczków, notatników. Węższemu gronu potencjalnych klientów możemy zaoferować kalkulatory, kalendarze, przenośne pamięci, torby, galanterię biurową, portfele, etui, zestawy piśmienne i inne tego typu przedmioty.

Specjalną uwagę powinno się natomiast poświęcić znaczącym partnerom handlowym bądź ważnym klientom. Oferowane im upominki firmowe muszą być starannie dobrane, reprezentować wysoką jakość i nienaganną estetykę. Jeżeli decydujemy się umieścić na nich logo czy nazwę firmy, musi to być zrobione w sposób bardzo dyskretny. Mogą to być przybory do pisania w postaci wiecznego pióra, ale markowe, z najwyższej półki. Dobrze widziane są także eleganckie zestawy akcesoriów kuchennych.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany we współpracy z firmą Gift Design

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *