Limetka.pl – Portal Finansowy
GENERAL ELECTRIC+11.000123
SONY INC+125.10
SAMSUNG-25.10
APPLE INC-125.10
MICROSOFT-1.0068
GOOGLE-5.00631
YAHOO-22.244
NASDAQ-25.10
ENVATO+25.10
MET CREATIVE+107.600
TOTAL-0.4350
TOYOTA-0.0007
SIEMENS+0.0069
ASELSAN-1.0015
DOW JONES-140
S&P 500-41
GLOBAL DOW REALTIME-13.42

Zmiana cennika lub regulaminu usług telekomunikacyjnych daje pewne uprawnienia konsumentom. Ale nie zawsze

Posted on 0

Share this on anywhere you want!

Usługodawcy telekomunikacyjni dostarczają swoim klientom informację o zmianach w regulaminie świadczenia usług. Umożliwiają one wypowiedzenie kontraktu bez konieczności zwrotu ulgi promocyjnej. W takim przypadku prawo na to nie pozwala.

Wraz ze zmianami w regulaminie lub cenniku usług telekomunikacyjnych klient zyskuje określone prawa. Jak to wygląda w przypadku zmian wprowadzonych przez regulatorów tego rynku, czyli UKE, UOKiK i MAiC? W obliczu tego pytania stanęli eksperci z Federacji Konsumentów.

Niektórzy konsumenci, którzy ostatnio otrzymali od swojego operatora informację o wprowadzeniu zmian w obecnym regulaminie ucieszyli się z tego powodu. Pozwala to bowiem na wypowiedzenie umowy bez obowiązku zwrotu ulgi promocyjnej. Konsumenci korzystają z tej możliwości wymuszając korzystniejsze warunki lub wybierając innego usługodawcę.

Federacja Konsumentów wyjaśnia, że informacja, którą w ostatnim czasie otrzymują klienci wynika z wejścia w życie nowych ogólnych regulacji prawa, czyli rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej. Zmienił się m.in. sposób odpowiedzi na reklamację oraz konieczność wyjaśnienia tylko negatywnie rozpatrzonej reklamacji.

Dlaczego zatem w tym przypadku nie można zerwać kontraktu z operatorem bez przymusu płacenia kary?

Agnieszka Popławska, prawnik Federacji Konsumentów mówi, że jeżeli klauzula jest niezgodna z prawem i w efekcie działania UKE lub UOKiK została wyeliminowana lub poprawiona, to w tym momencie nie doszło do naruszenia prawa. Jeśli nie, to wówczas konsument nie może odstąpić od umowy. Abonent, który w tym czasie podejmie decyzję o zerwaniu umowy, będzie musiał uiścić karę określoną w zawartym kontrakcie.

Popławska dodaje, że podobnie jest przy zmianie przepisów. Uchwalenie poprawek do ustawy przez Sejm nie ma na celu pozwolenia konsumentowi na uniknięcie kary umownej i zachowania np. nowego urządzenia. W takich przypadkach niektóre regulacje zmieniane są na korzyść operatora, a nie konsumenta i odwrotnie.

Joanna Walerowicz

limetka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *